Zelení v Kolíně budou prosazovat své programové priority

KOLÍN – Strana Zelených, která si nedávno zvolila nové vedení v čele s Matějem Stropnickým, půjde do krajských voleb na podzim 2016 společně s lidovci (KDÚ-ČSL) a SNK-ED a to v koalici nazvané „Spolu pro kraj“. I tak však chceme a budeme prosazovat naše programové cíle, mezi něž patří podpora hromadné dopravy, podpora turismu nebo ochrana životního prostředí. V praxi pak zejména chceme, aby mikroregion Kolínska, Nymburska a Kutnohorska se více přiblížil potřebám obyčejných lidí.

V rámci oblasti budeme prosazovat dvě základní věci. První je, aby došlo k dokončení Středočeské integrované dopravy a Pražské integrované dopravy a v rámci PID bylo vytvořeno i tarifní pásmo, které by mohlo zahrnout menší městské autobusové dopravy jako v Kolíně nebo Kutné Hoře. V současnosti v Praze existuje nejlevnější tarifní pásmo za 24 Kč, toto tarifní pásmo je pro menší města příliš drahé. „Cílem navrhu je, aby se v rámci PID zřídilo speciální pásmo (například „S“) pro tyto menší města, např. za 14 Kč a to zahrnulo i městské autobusové dopravy ve všech městech kde již existují. V praxi by pak bylo možné přestupovat z kolínské městské dopravy na vlak a například zpět na kutnohorskou městskou dopravu na jednu jízdenku. Občanům by to ušetřilo jednak peníze, v neposlední řadě i čas“, prohlásil kandidát koalice za kolínské Zelené Jan Cemper.

Druhou zásadní věci, kterou v rámci Středočeského kraje chceme prosadit v rámci dopravy je intervalová autobusová linka, která by obsloužila nejzásadnější místa Nymburka (centrum, nemocnice, nádraží)- Poděbrad (Poděbradka, nádraží, centrum) -> Ovčár (průmyslovou zónu) -> Kolína (centrum, nemocnice, nádraží, Šťáralka) -> Kutného Hory (Philip Moris, centra, nemocnice a Foxconu) a Čáslavy (Kalabousek a centrum) a to intervalově několikrát do hodiny. V praxi by tato linka měla zásadně snížit automobilovou dopravu ve městech jimiž Kolín nebo Kutná Hora jsou zahlceny, usnadnit lidem z regionu cestu do práce a z práce, či starším lidem do nemocnic či úřadů. V neposlední řadě by pak stálo za zvážení, aby linka projela tyto města i několikrát v noci tak, aby mladí lidé v regionu mohli bez starosti vycestovat do sousedního města za zábavou a platit předražené taxislužby. „Mnoho lidí bydlící v centru měst v Kolíně či Kutné Hoře si stěžuje na hluk lidí v noci. Jsem přesvědčen, že kdyby tato autobusová linka jednou za dvě hodin sesbírala lidi a odvezla je do svých měst, zlepší to i pořádek ve městech. Nyní mladí lidé čekají na první ranní spoje nebo nedejbože riskují na silnicích“, řekl dále Cemper.

Další prioritou je pro nás existence cyklostezky (okruhu) mezi Kolínem a Kutnou Horou s možností půjčit si kolo. Chceme, aby lidé v našich městech měli více příležitostí k aktivnímu odpočinku a rovněž zkultivovat prostředí kolem našich měst s příznivým dopadem na životní prostředí.

V neposlední řadě pak chceme podporovat turismus i mimo města jako je Kutná Hora. jsme přesvědčení, že v našem mikroregionu je spousta zajímavých míst. Můžeme jmenovat například kolínské památky (chrám sv. Bartoloměje, synagoga, starý židovský hřbitov, vodárna), hrad Sion či skanzen v Kouřimi. Chceme propagací těchto míst a zavedení průvodců v angličtině zpříjemnit pobyt lidem, přijíždějící do mikroregionu na více dní a zároveň tím podpořit menší podnikatele a také podpořit mládež, která v turistické sezoně by mohla mít příležitost přivydělat si v rámci brigád v turistické oblasti.

Základní organizace Strany Zelených Kolín
https://www.facebook.com/zelenikolin
kolin@zeleni.cz

Napsat komentář